اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

 امروزه در مقایسه با سال های گذشته به زیبایی توجه بیشتری شده و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و بکارگیری نتایج آنها در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، فرآیندهای جدیدی ایجاد شده است که طی آن می توان با اصلاح عیوب موجود در چهره سعی کرد ظاهر زیباتری داشت، از جمله این فرآیندها می توان اصلاح لبخند لثه ای با لیزر را نام برد که در گروه عمل های زیبایی به شمار می آید و در این مقاله به بررسی آن می پردازیم و به صورت خلاصه آن را توضیح می دهیم. در شکل زیر نمونه ای از لبخند لثه ای قابل مشاهده است که با استفاده از روش های موجود حذف شده و جلوه زیباتری به وجود آمده است.

در هنگام خندیدن مقداری از لثه قابل مشاهده است که این حالت را لبخند لثه ای گویند در مواردی میزان زیادی از لثه افراد قابل مشاهده است که می تواند به صورت مادرزادی یا در اثر اتقاقات خاص از جمله مصرف دارو یا رشد بیش از حد لثه و تغییرات در استخوان فک بالایی رخ دهد. با تکیه بر علم پزشکی موجود می توان در صورت تمایل، این مشکل را اصلاح کرد تا چهره فرد زیباتر شده و اعتماد به نفس او بیشتر گردد.

اصلاح لبخند لثه ای

روش های اصلاح لبخند لثه ای

روش های زیادی برای اصلاح لبخند لثه ای وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

  • اصلاح دندان ها و لمینت کردن دندان های کوتاه
  • جراحی فک برای اصلاح ساختار لبخند لثه ای، که در مواردی کاربرد دارد که نتوان با روش های دیگر به نتیجه مطلوب دست یافت.
  • به کار بردن تکنولوژی لیزر، که برای اصلاح جزیی کاربرد داشته و مهم ترین مزیت این روش این است که بدون درد و خونریزی می باشد و مقداری از لثه حذف می گردد.
  • استفاده از بوتاکس برای منعطف کردن عضلات و اصلاح لبخند
  • انجام فرآیند ارتودنسی به منظور بهبود شرایط و موقعیت دندان و لثه ها که در مقایسه با سایر روش ها زمان بهبودی و هزینه بالاتری دارد.
  • انجام عمل جراحی جابجا کردن لب، که بنا بر تشخیص پزشک و در شرایط خاص کاربرد دارد.

روش انجام اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

روش انجام عمل اصلاح لبخند لثه ای با لیزر به این صورت است که با کمک لیزر بافت اضافه لثه برش خورده و جدا می گردد که با سوزاندن محل برش، خونریزی حداقل خواهد داشت و با گذشت زمان هیچ عفونتی به وجود نمی آید. این فرآیند (ژنژیوکتومی) توسط افرادی باید صورت گیرد که تجربه کافی داشته و علم آنرا کسب کرده باشند و معمولا توسط دندانپزشکان صورت می گیرد، برای اصلاح لبخند به کمک لیزر موارد زیر انجام می شود:

  1. بررسی ساختار دهان و دندان فرد و توجه به نوع لثه فرد تا در صورت نیاز دندان های پوسیده ترمیم شوند.
  2. استفاده از شبیه سازی و در مواردی قالب سازی از ساختار دهان و دندان فرد
  3. تصمیم گیری در مورد روش بکارگیری برای اصلاح لبخند، که اگر جزئی باشد می توان از لیزر برای انجام این کار کمک گرفت، در شکل زیر نحوه استفاده از لیزر برای حذف لثه اضافه نشان داده شده است.

روش انجام اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

مزایای استفاده از لیزر برای درمان لبخند لثه ای

ازجمله مزایای درمان لبخند لثه ای با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • عمل در زمان کوتاهی انجام می شود و به صورت کلی کمتر از 30 دقیقه زمان لازم است.
  • انجام این عمل، برای بیمار دردی نخواهد داشت
  • پایداری این عمل به مدت زیاد
  • هزینه کمتر در مقایسه با سایر روش ها

تمام افراد همواره علاقه دارند که دارای چهره ای زیبا باشند، علوم و تکنولوژی روز نیز همواره در این راستا کمک های فراوانی به بشر کرده اند که می توان استفاده از لیزر برای حذف لبخند لثه ای را نام برد که کاربردی ترین و مناسب ترین روش برای حذف لبخند لثه ای در موارد جزئی می باشد و در زمانی کاربرد دارد که مشکل لبخند لثه ای ناشی از حجم زیاد لثه باشد و بتوان آنرا حذف کرد.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم