هزینه جرم گیری دندان چقدر است

 اگر مدتی بدون مسواک زدن،کشیدن نخ دندان و جدا کردن ذرات ریز غذایی از لای دندان هایتان، نسبت به بهداشت دهان و دندان هایتان بی توجه باشید، بدون شک به مرور دچار جرم گرفتگی دندان ها می شوید به گونه ای که لایه ای زرد و بد رنگ روی دندان هایتان را خواهد گرفت که توسط مسواک از بین نخواهد رفت. از آن جایی که یک لبخند زیبا در گرو داشتن دندان هایی زیبا می‌باشد رسیدگی به دندان از کارهای مهمی است که برای زیبایی و سلامت انجام می گیرد. اگرچه پیشگیری از زرد شدن و جرم گرفتن دندان ها امری مهم تلقی می‌شود اما در صورتی که این اقدامات انجام نگیرد فرد محبور خواهد شد به جرم گیری دندان اقدام نماید.

انواع روش های انجام جرم گیری دندان

جرم گیری با توجه به اینکه جرم روی دندان ها تا چه حدی می‌باشد به دو شیوه انجام می‌پذیرد:

  • در روش اول که جرم دندان ها کمتر است و جرم گرفتن دندان ها در مراحل اولیه است، دندانپزشک به صورت دستی اقدام به جرم گیری خواهد نمود.
  • در روش دوم با توجه به اینکه جرم دندان ها بیشتر است اقدام به جرم زدایی با استفاده از دستگاه التراسونیک می شود.

به طور کلی بیشتر دندانپزشکان عمل مکرر جرم گیری را به دلیل آسیبی که ممکن است به مینای دندان وارد کند توصیه نمی کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند با انجام جرم گیری به صورت مداوم می توانند دندان هایی سفید داشته باشند. شاید این عمل در ابتدا اینگونه به نظر برسد و زردی دندان ها را پاک کند اما اگر عمل جرم گیری به طور مداوم انجام شود مینای دندان آسیب دیده و دندان ها را برای جرم گرفتن بیشتر مستعد می‌کند. البته اگر جرم گیری به طور اصولی و توسط دندانپزشک مجرب انجام بشود ضررها و آسیب دیدگی احتمالی را نخواهند داشت. آنچه برای دندان مضر می‌باشد جرم روی دندان است. عمل جرم گیری دندان عملی بدون درد و خونریزی است و در کمترین مدت زمان ممکن و در مطب قابل انجام است.
آنچه اهمیت دارد این موضوع است که عمل جرم گیری دندان با عملی مانند بلیچینک دندان متفاوت است.در جرم گیری دندان لایه های زرد از روی دندان و زیر لثه زدوده می‌شوند و از مواد شیمایی استفاده نخواهد شد. اما در بلیچینگ سفید شدن دندان ها توسط مواد شیمایی که به داخل دندان نفوذ می کنند انجام می شود.

نحوه جرم گیری دندان

قیمت جرم گیری دندان

خوشبختانه جرم گیری دندان در بسیاری از موارد جز تعرفه های بیمه قرار می گیرند. بسیاری از بیمارستان ها که تحت پوشش بیمه ها قرار دارند با دارا بودن بخش های مربوط به دندانپزشکی تعرفه های مربوط به دندانپزشکی از جمله جرم گیری را تحت پوشش قرار خواهند داد. در این صورت فرد برای انجام جرم گیری توسط دندانپزشک هزینه ای را پرداخت نخواهد کرد. در صورتی که عمل جرم گیری دندان تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نگیرد، هزینه آن به صورت دوره ای و توسط مراکز ذیربط تعیین و ابلاغ خواهد شد. اگر مجبور به انجام عمل جرم گیری دندان هستید حتما این عمل را با تشخیص و مشورت پزشک انجام دهید و در مطب یا کلینیک انجام دهید. از انجام عمل جرم زدایی دندان ها در مطب هایی که به صورت تجربی اعمال به مربوط به دندان را انجام می‌دهند و هزینه کمتری را دریافت می کنند به شدت خود داری نمایید زیرا ممکن است به لثه و دندان شما آسیب برسد. توجه داشته باشید که عمل جرم گیری دندان باید با رعایت اصول پزشکی و در محیطی بهداشتی و حتما تحت نظر دندانپزشک انجام پذیرد. تعرفه ای که برای انجام جرم گیری پرداخت می‌شود با بخش نامه های سالانه تغییر خواهد کرد به دندانپزشکان ابلاغ خواهد شد. به دلیل تغییر در این تعرفه ممکن است تا حدی تفاوت در قیمت آن ایجاد شود.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم