مدت زمان ایمپلنت دندان

یکی از سوالات پر تکرار در خصوص کاشت دندان این است که چقدر اجرای آن به طول انجامیده و مدت زمان بهبودی آن تا چه میزان است؟ در واقع عوامل مختلفی در پاسخ به این سوال مطرح می‌شوند. ارزیابی کردن شرایط دندان پاسخ به این سوال را آسان می‌کند. از آن جایی که فرایند ایمپلنت دندان سه مرحله‌ای است، طول درمان و مراحل اجرای آن بین 5 الی 8 ماه تخمین زده می‌شود. البته، این زمان برای افرادی که نیاز به اجرای ایمپلنت برای تمام دندان‌های خود دارند کمی طولانی‌تر است. طبیعتا، افرادی که تنها یک دندان خود را ترمیم می‌کنند نیاز به طول درمان بسیار کمتری دارند.

مراحل اجرای ایمپلنت دندانی

مراحل مختلف اجرای ایمپلنت به شرح زیر است:

مرحله اول درمان - ارزیابی: در این مرحله پزشک وضعیت تمامی دندان‌ها از جمله دندان‌های کناری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. پزشک ابتدا تمامی دندان‌ها را توسط سی تی اسکن بررسی کرده و در صورت نیاز به عمل‌های جراحی بیشتر، مراتب را برای اجرا فراهم می‌کند. این مرحله ممکن است 2 الی 3 روز به طول بی‌انجامد. البته این در حالی است که استخوان نیاز به پیوند نداشته باشد؛ در غیر این صورت مرحله اول می‌تواند تا 3 الی 6 ماه طول بکشد.

مرحله دوم – نصب پایه دندان: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته، پزشک اقدام به قرار دادن پایه ایمپلنت می‌کند. این پایه در استخوان لثه فرو رفته و نیاز به برش لثه دارد. در این روش که 2 الی 3 ساعت به طول می‌انجامد پزشک بسته به تشخیص خود بیمار را بیهوش می‌کند. پس از اتمام فاز دوم، بیمار به مدت 3 الی 6 ماه فرایند بهبودی را طی خواهد کرد. پس از بهبودی کامل، بیمار باید مرحله نهایی را آغاز کند.

مرحله نهایی – قرار دادن تاج دندان: در این مرحله پس از بهبودی کامل لثه، فرایند قرار دادن تاج بر روی پایه ایمپلنت آغاز می‌شود. در این زمان تصویری از شرایط دهان بیمار گرفته شده و مورد ارزیابی پزشک قرار می‌گیرد. در واقع تاج‌ها متناسب با سایز پایه دندان ساخته می‌شوند. این مرحله نیز 2 هفته زمان می‌برد تا تاج‌ها با توجه به رنگ و سایز دهان شما ساخته شوند. پس از آن فرایند ایمپلنت به پایان رسیده و فرد می‌تواند تقریبا پس از 2 هفته فعالیت روزمره خود را از سر گیرد.

چگونگی ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت فوری صحت دارد

در واقع از لحاظ تئوری این امر شدنی است. اما، هرگز کیفیت لازم را ندارد؛ همچنین می‌تواند آسیب شدیدی به سلامت دندان و لثه وارد کند. چراکه استخوان لثه هیچ زمانی را برای بهبودی در اختیار نخواهد داشت. ایمپلنت فوری در واقع مانند عکس فوری می‌باشد. هیچگاه نمی‌توان متصور شد که در 17 دقیقه یک عکس پرسنلی ظاهر، روتوش و ادیت شود. بنابراین، ایمپلنت فوری نیز تنها یک تبلیغ افسانه‌ای است.

چه کسانی نباید ایمپلنت کنند

همانقدر که ایمپلنت بهترین گزینه درمانی برای دندان‌های از دست رفته است، همانقدر هم می‌تواند برای برخی افراد مضر باشد. در واقع افرادی که دچار عفونت لثه هستند، نباید اقدام به کاشت دندان به روش ایمپلنت کنند. چراکه در این هنگام امکان جوش نخوردن پایه ایمپلنت وجود دارد. همچنین، افرادی که دارای لثه‌ای با بافت نرم هستند، باید از انجام ایمپلنت خودداری کنند. زیرا پایه لمنیت ممکن است در مدت کوتاهی لق شده و به دندان‌های کناری صدمه وارد کند. در مواقعی نیز تراکم استخوان فک به قدری کم است که شرایط را برای انجام ایمپلنت ناهموار می‌کند. در واقع برای اجرای ایمپلنت، استخوان فک باید از تراکم کافی برخوردار باشد تا پایه به طور محکم بر روی آن استوار شود. در صورت تراکم کم استخوان فک، بیمار باید روش‌های جایگزین نظیر لیفت سینوس یا پیوند استخوان را انجام دهد. در این شرایط مدت زمان ایمپلنت بین 4 الی 6 ماه طول خواهد کشید.

در کلینیک مانادنت با خیال آسوده از با کیفیت ترین خدمات در زمینه ایمپلنت دندان بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم