هزینه درمان تحلیل لثه

 تحلیل لثه زمانی رخ می‌دهد که لبه بافت نرم لثه بنا به دلایلی به مرور از موقعیت اصلی خود به سمت ریشه دندان عقب نشینی ‌کند. این امر موجب می‌شود تا قسمت بالایی دندان عریان شود. دلایل مختلفی نظیر تروما، عفونت لثه و فشار ناشی از جویدن در بروز این نوع بیماری تاثیرگذارند. همچنین، در برخی از موارد عدم رعایت بهداشت دهان و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن نیز عامل اصلی بروز این بیماری هستند. تحلیل لثه معمولا در بزرگسالان و پس از دوره جوانی رخ می‌دهد. در هنگام مشاهده نشانه‌های تحلیل لثه بهتر است هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است شکافی عمیق بین لثه و دندان ایجاد شود که این امر موجب آشکار شدن ریشه دندان خواهد شد. شکاف بین لثه و ریشه دندان موجب می‌شود تا باکتری‌ها در این منطقه انباشته شوند و بیماری‌های خطرناک تری را رقم بزنند.

علائم تحلیل لثه

همانطور که گفته شد علل مختلفی نظیر ژنتیک، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، دندان قروچه، استعمال دخانیات، تغییرات هورمونی، پیرسینگ، دندان‌های کج شده، بیمارای پیرادندانی و غیره در ایجاد تحلیل لثه نقش دارند. بنابراین، بهتر است با دیدن علائم زیر برای درمان تحلیل لثه اقدام کنید:

  • لکه لکه شدن دندان
  • انباشته شدن تکه‌های غذایی در لا به لای لثه
  • ایجاد فضاهای خالی غیر طبیعی بین دندان‌ها
  • نمایان شدن زردی ریشه دندان
  • حساس شدن بیش از حد لثه
  • حس کردن سرما در بین دندان‌ها
  • حساس شدن به پوسیدگی
  • بلند جلوه دادن دندان‌ها

با مشاهده یکی از علائم فوق باید هر چه سریع تر برای جلوگیری از عفونت لثه و بیماری‌های جدی تر به دندانپزشک مراجعه کنید.

درمان تحلیل لثه

عوامل موثر بر هزینه درمان تحلیل لثه

عوامل مختلفی بر قیمت جراحی لثه تاثیرگذارند که بشرح زیر می باشند:

جراحی لثه

مهمترین عامل موثر بر قیمت جراحی لثه، روش درمان است. جراحی لثه انواع مختلفی دارد که پزشک با توجه به میزان تحلیل بافت ‌های لثه بهترین نوع درمان را انتخاب می‌کند. یکی از این روش‌ها روش پیوند لثه است. در این روش پزشک بافت‌های سالم سایر نقاط دهان را برش داده و برای ترمیم بافت لثه استفاده می‌کند. پیوند لثه نیاز به بیهوشی دارد و همین امر قیمت جراحی را بیشتر می‌کند.

روش بعدی پیوند استخوان است. در این روش دندانپزشک تمام بافت‌های مرده و تحلیل رفته لثه را شکافته و آن‌ها را پاکسازی می‌کند. در ادامه استخوان‌های آسیب دیده توسط مواد مخصوص پر می‌شوند.

روش بعدی و محبوب درمان لثه، لیزر می‌باشد. در این روش نیازی به بیهوشی نیست؛ به گونه‌ای که دندانپزشک بافت تحلیل رفته لثه را توسط لیزر ترمیم می‌کند. این روش بسیار مقرون به صرفه بوده و پس از درمان نشانه‌ای از بخیه، خونریزی و التهاب لثه وجود نخواهد داشت.

مهارت دندانپزشک

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت جراحی لثه، مهارت و سابقه پزشک می‌باشد. هر چه سابقه پزشک درخشان‌تر باشد و عمل‌های موفقیت‌ آمیز بیشتری انجام داده باشد، قیمت درمان نیز بیشتر می‌شود. موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز حائز اهمیت است. کلینیک‌های معتبر معمولا بهترین مکان از شهر را برای خود انتخاب می‌کنند. این کلینیک‌ها مجهز به آخرین تجهیزات روز پزشکی بوده و خدمات خود را در بهترین حالت ممکن ارائه می‌دهند.

میزان تحلیل لثه

میزان تحلیل لثه بر قیمت جراحی تاثیر می‌گذارد. طبیعتا، هر چه شدت تحلیل لثه بیشتر باشد، پزشک مجبور است وقت و انرژی بیشتری را صرف درمان کند. از این رو، قبل از درمان باید 1 جلسه مشاوره با پزشک خود ترتیب دهید تا با انجام آزمایشات مختلف میزان و شدت بیماری مشخص شود.

در این مطلب شما را با عوامل موثر بر تعیین قیمت جراحی لثه آشنا کردیم. جراحی لثه زمانی انجام می‌شود که بافت لثه نرم شود و بین دندان‌ و لثه شکاف ایجاد کند. این شکاف ممکن است در آینده مشکلات مختلفی نظیر عفونت لثه را برای افراد به وجود آورد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم