هزینه پر کردن دندان

پر کردن دندان یکی از رایج‌ترین انواع درمان‌های شاخه دندانپزشکی است. این کار برای بازگرداندن زیبایی و عملکرد از دست رفته دندان‌های خراب صورت می‌گیرد. پر کردن دندان در واقع زمانی انجام می‌شود که دندان دچار پوسیدگی، شکستگی، خوردگی و آسیب‌های مختلف شده باشد. به طور کلی، اگر دندان‌های پوسیده درمان نشوند باعث از بین رفتن مینای دندان و حتی آسیب به سایر دندان‌های کناری می‌شوند. از این رو، در صورت مشاهده هر گونه پوسیدگی سریعا باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

روش‌های پر کردن دندان

روش‌های مختلفی برای پر کردن دندان وجود دارد که هر کدام بسته به تشخیص پزشک و از همه مهمتر میزان پوسیدگی دندان بیمار تجویز می‌شود. دندانپزشک میزان پوسیدگی و خرابی دندان را با انجام آزمایشات مختلف نظیر رادیولوژی بررسی می‌کند. در ادامه به رایج‌ترین روش‌های پر کردن دندان در کلینیک‌ دندانپزشکی اشاره می‌کنیم:

روش‌های پر کردن دندان

استفاده از کامپوزیت برای پر کردن دندان

یکی از روش‌های رایج پر کردن دندان‌های خراب استفاده از مواد کامپوزیتی است. این مواد کاملا به رنگ دندان بوده و هرگز جلوه‌ای مصنوعی به دندان نمی‌دهند. مواد کامپوزیتی طول عمر بالایی نداشته و معمولا بعد 5 سال نیاز به ترمیم مجدد دارند. تنها مزیت این روش مقرون به صرفه بودن آن است. قیمت کامپوزیت بستگی به تعداد مواد به کار برده شده و کیفیت آن دارد. همچنین تعداد دندان‌های پوسیده نیز بر قیمت پر کردن دندان تاثیرگذارند.

استفاده از سرامیک برای پر کردن دندان 

سرامیک‌ها از جنس پرسلن بوده و بسیار با دوام هستند. اما عیب بزرگ این مواد این است که پس از مدتی ناهموار می‌شوند؛ به گونه‌ای که باید ترمیم شوند. رنگ مواد سرامیکی کمی مصنوعی بوده و بسیار براق هستند. از این رو بهتر است برای پرکردن دندان‌های جلویی به کار نروند. هزینه این مواد کمی از مواد کامپوزیتی بیشتر بوده و قیمت دقیق آن پس از معاینه پزشک و میزان پوسیدگی دندان تعیین می‌شود.

پر کردن دندان با روکش اینله و آنله

یکی از روش‌های پر کردن دندان استفاده از روکش‌های اینله و آنله است. این روش تلفیقی از پر کردن و پروتز دندان است. در واقع زمانی از این روش استفاده می‌شود که امکان تراشیدن بیشتر دندان وجود نداشته باشد. این روش نسبت به پر کردن دندان دوام بیشتری دارد. این روکش‌ها معمولا از جنس طلا و سرامیک هستند که نمونه‌های سرامیک از لحاظ رنگ بیشتر به رنگ دندان نزدیک‌ترند. دندانپزشک قبل از انجام روکش، دندان‌ها را قالب‌گیری کرده و اندازه روکش‌ها را به دست می‌آورد. از این رو، باید یک جلسه را به عنوان مشاوره و آزمایشات مختلف به کلینیک مراجعه کنید. البته، بخشی از فرایند روکش دندان در جلسه مشاوره انجام می‌شود تا بافت دندان به آن بچسبد. سپس، در جلسه دوم با تزریق آمپول بی حسی فرایند اصلی درمان انجام می‌شود.

پر کردن دندان

عوامل موثر بر هزینه پر کردن دندان

عوامل مختلفی در تعیین قیمت پر کردن دندان تاثیرگذارند که در ادامه به مهمترین آن اشاره می‌کنیم:

  • روش پر کردن دندان: به طور کلی، پر کردن دندان به 3 روش کامپوزیت، سرامیک و روکش انجام می‌شود که هر کدام قیمت خود را دارند. از این رو، باید قبل از انجام عمل نزد دندانپزشک رفته تا با توجه به میزان خرابی دندان، بهترین روش را انتخاب کند.
  • پیچیدگی‌های درمانی: زمانی که دندان‌ها دارای پوسیدگی‌های عمیق باشند، فرایند پر کردن آن سخت و پیچیده می‌شود. به گونه‌ای که دندانپزشک باید زمان بیشتری را صرف پر کردن دندان کند. این امر موجب می‌شود تا هزینه عمل افزایش یابد.
  • مواد مورد استفاده: دیگر فاکتور مهم در تعیین قیمت پر کردن دندان، مواد مورد استفاده می‌باشد. فرایند پر کردن دندان می‌تواند با مواد کامپوزیت، اینله یا آنله انجام شود. قیمت هر کدام از این ماده‌ها مختلف بوده و انتخاب آن بستگی به نوع درمان دارد که این امر توسط پزشک تعیین می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم