هزینه لیزر لثه چقدر است

جراحی لثه زمانی انجام می‌شود که فرد دچار تحلیل لثه به شکل خفیف شده باشد. در این روش پزشک توسط لیزر اقدام به پاکسازی و جرمگیری ریشه آن کرده تا رسوبات بر جای مانده و پلاک‌های روی آن از بین بروند. البته، این عمل برای اصلاح طرح لبخند نیز انجام می‌شود؛ برخی از افراد به دلیل نمایان بودن لثه‌هایشان هنگام خنده دچار بی اعتماد بنفسی می‌شوند که پزشکان با انجام لیزر و حذف لثه‌های اضافی اقدام به اصلاح آن می‌کنند. شایان ذکر است، در صورت موفقیت آمیز نبودن جراحی لثه با لیزر، پزشک روش‌های دیگری را مطابق با میزان تحلیل لثه و بیماری فرد اتخاذ خواهد کرد.

جراحی لثه با لیزر چگونه است

در جراحی لثه با لیزر، بافت‌های آلوده آن توسط لیزر حذف می‌شوند. این امر موجب می‌شود تا بافت‌های تحلیل رفته لثه مجددا بازیابی شده و روند اصلاح خود را در پیش بگیرند. این روش نسبت به جراحی‌های سنتی برتری داشته و افراد هیچ گونه دردی را در طول درمان حس نمی‌کنند. پس از انجام لیزر باید دوران نقاهت طی شود تا بافت‌های لثه عفونت نکنند.

مزایای جراحی لیزر لثه

جراحی لثه با لیزر دارای مزایای مختلفی است که در ادامه مهمترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • این روش هرگز درد نداشته و افراد بدون ترس می‌توانند آن را انجام دهند
  • عدم خونریزی هنگام جراحی
  • عدم نیاز این روش از جراحی به بی حسی موضعی یا بیهوشی
  • عدم نیاز به انجام بخیه
  • سرعت بالا
  • انجام عمل در تعداد جلسات کم

عوامل موثر بر تعیین قیمت لیزر لثه

یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در تعیین قیمت جراحی لثه، میزان تحلیل بافت آن است. طبیعتا، هر چه میزان تحلیل بافت‌های لثه بیشتر باشد، هزینه درمان تحلیل لثه نیز بیشتر می‌شود. معمولا، پزشک پیش از انجام جراحی لثه یک جلسه را برای مشاوره تنظیم می‌کند که در آن با معاینه لثه بیمار، میزان عفونت یا تحلیل آن را بررسی می‌کند. از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین قیمت جراحی لثه می‌توان به مدت زمان جراحی اشاره کرد. گاهی اوقات جراحی لثه با پیچیدگی‌هایی همراه می‌شود که مدت زمان عمل را افزایش می‌دهد.

چگونگی جراحی لیزر لثه

سایر کاربردهای جراحی لیزر لثه

معمولا، جراحی لیزر قبل از عمل‌های پروتز به منظور مشخص کردن خطوط تراش و برداشت بافت اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، بسیاری از ضایعات خوش خیم و بد خیم توسط لیزر از بین می‌روند. لیزر این کار را بدون آسیب رساندن به بافت نرم لثه انجام می‌دهد و هیچ گونه اثری از خود بر جای نمی‌گذارد. درست است که سایر روش‌های درمانی نظیر کرایو، جراحی با تیغ و غیره در از بین بردن این ضایعات موثرند، اما اثرات جانبی زیادی از خود بر جای می‌گذارند، بر خلاف لیزر که تمامی فرایند درمان را بدون هیچ گونه عارضه‌ای انجام می‌دهد.

عوامل موثر بر هزینه لیزر لثه

قیمت جراحی لثه با لیزر نسبت به روش‌های قدیمی بسیار گران‌تر است. دلیل این امر هم قیمت بالای دستگاه لیزر می‌باشد. هزینه نگهداری از این دستگاه بسیار بالا بوده و پس از هر بار استفاده باید توسط پرسنل با روش‌های حرفه‌ای ضد عفونی شوند. مدت زمان استفاده از این دستگاه نیز محدود است؛ به گونه‌ای که باید ظرف 10 الی 15 دقیقه فرایند درمان به اتمام برسد. از این رو، هر چه طول درمان افزایش یابد، هزینه جراحی با لیزر نیز بیشتر می‌شود. قیمت دقیق جراحی لیزر تنها با معاینه پزشک و ارزیابی‌های رادیولوژی تعیین می‌شود. از این رو، بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها حتما نزد پزشک رفته و آزمایش‌های تجویزی را انجام دهید. توجه داشته باشید که عمل لیزر بسیار حساس است؛ بنابراین در انتخاب کلینیک و پزشک مربوطه دقت لازم را داشته باشید تا فرایند جراحی با روند خوبی طی شود.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم