قیمت جراحی دندان عقل

 دندان عقل معمولا در بازه سنی 17 الی 21 سال رویش کرده و مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند. این دندان‌ها به اشکال مختلفی می‌رویند که در مواقعی موجب درد می‌شوند. دندان عقل معمولا به صورت کج، عمودی و افقی رشد می‌کند. در برخی موارد نیز این دندان‌ها به صورت نهفته و پنهان در زیر لثه یا استخوان می‌رویند که این امر نیاز به عمل جراحی دارد. در این هنگام، جراح فک اقدام به جراحی لثه کرده و دندان عقل را از جا می‌کشد. این عمل غالبا در کلینیک تحت بیهوشی انجام می‌شود. البته، در مواقعی که نیاز به جراحی تمام دندان‌های عقل باشد به منظور جلوگیری از بروز عوارض احتمالی، فرایند عمل جراحی در بیمارستان انجام می‌شود. این امر می‌تواند هزینه جراحی دندان عقل را افزایش دهد. قیمت جراحی بستگی به برخی فاکتورها دارد که در ادامه مهمترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. البته قبل از معرفی این فاکتورها بهتر است با فرایند جراحی دندان عقل آشنا شوید.

عمل جراحی دندان عقل چگونه است

در این فرایند، دندانپزشک با برش لثه بافت روی آن را برداشته و به استخوان دندان عقل می‌رسد. سپس با استفاده از ابزار مخصوص، پوشش بالایی استخوان دندان را برمی‌دارد. پس از تراشیدن استخوان، دندانپزشک بافت متصل شده دندان به استخوان را جدا کرده و اقدام به کشیدن دندان عقل می‌کند. در صورتی که امکان کشیدن دندان به این شیوه میسر نباشد، دندانپزشک با خرد کردن دندان مسیر را برای جدا کردن آن از استخوان فک فراهم می‌کند.
گاهی اوقات پزشک بنا به تشخیص خود لثه‌ها را بخیه می‌زند. این کار زمانی انجام می‌شود که میزان برش لثه به قدری زیاد باشد که باید توسط بخیه‌های جذبی به سرعت به یکدیگر پیوند بخورند. در صورتی که برش‌های عمیق لثه به هم جوش نخورند، عفونت حاصل از آن می‌تواند مشکلات فراوانی را برای لثه و استخوان فک به وجود آورد. برای افزایش روند بهبودی، بیمار باید گاز پانسمان پنبه‌ای را بر روی زخم قرار دهد. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر تسریع روند بهبودی از خونریزی‌های احتمالی جلوگیری شود.

چگونگی عمل جراحی دندان عقل

عوامل موثر بر قیمت جراحی دندان‌های عقل

عوامل زیادی در تعیین قیمت جراحی دندان عقل نقش دارند. در ادامه برخی از فاکتورهای مهم در این خصوص را به شما معرفی می‌کنیم:

میزان نهفتگی دندان عقل

هر چه میزان نهفتگی دندان عقل بیشتر باشد، فرایند عمل پیچیده‌تر می‌شود؛ به گونه‌ای که مدت زمان جراحی بیشتر شده و همین امر هزینه عمل را افزایش می‌دهد. در برخی از مواقع نهفتگی دندان همراه با زاویه است که این امر می‌تواند سختی کار را بیشتر کند. اصلی‌ترین علت نهفتگی دندان در واقع کمبود فضا برای رویش آن است. این عامل می‌تواند مانع مسیر رویش دندان شود و موجب ایجاد یک توده اضافی استخوانی در کنار سایر دندان‌های کناری باشد.

میزان نهفتگی دندان عقل

تعداد دندان عقل

طبیعتا، با افزایش تعداد دندان‌های عقل، میزان قیمت جراحی نیز بیشتر می‌شود. البته، پزشکان هرگز کشیدن دندان‌های عقل را به صورت همزمان توصیه نمی‌کنند. اما، اگر بنا به تشخیص پزشک این امر میسر بود، مراحل جراحی باید در بیمارستان انجام شود تا از بروز عفونت و عوارض احتمالی جلوگیری شود.

توصیه‌های پس از جراحی دندان عقل

  • تا 24 ساعت گاز پانسمان را به آرامی بر روی دندان‌ها خود فشار دهید تا از خونریزی جلوگیری شود.
  • تا 48 ساعت از غذاهای آبکی استفاده کنید.
  • برای کاهش ورم کیسه یخ بر روی گونه خود قرار دهید.
  • هرگز دهان یا زبان خود را گاز نگیرید.
  • تا 1 هفته از انجام فعالیت‌های ورزشی اجتناب کنید.
  • از خم شدن و برداشتن اجسام سنگین پرهیز کنید.
  • تا 48 ساعت از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است دوره نقاهت تا چند هفته به طول بیانجامد. بنابراین در این مدت از اعمال فشار بر روی ناحیه جراحی شده خودداری کنید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم