قیمت کشیدن دندان عقل

 بسیاری از افراد در بدو نوجوانی یا اوایل جوانی اقدام به کشیدن دندان عقل خود می‌کنند. این امر در بین افراد بسیار رایج است؛ در حالی که در این خصوص دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از دندانپزشکان با کشیدن دندان عقل مخالف هستند، چراکه معتقدند این امر موجب آسیب به استخوان فک و همچنین دندان‌های کناری می‌شود. اما، زمانی که پیشروی ریشه یا مینای دندان به گونه‌ای باشد که موجب درد شود، کشیدن آن ضروری می‌شود. بنابراین، بهترین کار قبل از کشیدن دندان عقل مشورت با یک دندانپزشک خوب است. دندان عقل به روش‌های مختلفی کشیده می‌شود. هزینه کشیدن دندان عقل نیز متفاوت بوده و بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد. گاهی اوقات فرایند کشیدن دندان عقل آنقدر ساده است که هزینه آن بسیار ناچیز می‌شود. این در حالی است که گاهی اوقات کشیدن دندان عقل به چند جلسه درمانی ختم می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت کشیدن دندان عقل

عوامل موثر مختلفی در تعیین قیمت کشیدن دندان عقل نقش دارند که در ادامه مهمترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

عمق قرارگیری دندان

در برخی از افراد به دلیل کوچک بودن فک، فضای کافی برای رشد دندان عقل وجود ندارد و همین مسئله موجب می‌شود تا دندان عقل در زیر بافت لثه و حتی زیر استخوان فک رشد کند. از این رو، فرایند کشیدن دندان عقل بسیار پیچیده شده و همین امر قیمت جراحی دندان عقل را افزایش می‌دهد.

جهت و راستای قرارگیری دندان

در بسیاری از مواقع جهت دندان عقل عمودی نبوده و به صورت زاویه‌دار می‌باشد. یعنی ممکن است جهت دندان به سمت دندان‌های کناری باشد که این امر فشار زیادی به فک می‌آورد. در واقع هر چه میزان زاویه دندان عقل بیشتر باشد، پزشک مجبور است لثه و استخوان بیشتری را برش دهد. از این رو، قیمت کشیدن دندان افزایش پیدا می‌کند.

جهت و راستای قرارگیری دندان عقل

موقعیت قرارگیری دندان

به طور کلی، دندان عقل به دو صورت نمایان و پنهان رشد می‌کند. طبیعتا، دندان‌های عقل نمایان به راحتی قابل کشیدن بوده و هزینه آن‌ها نیز به مراتب کمتر است. اما، دندان‌های پنهان به دلیل قرار داشتن در زیر لثه و استخوان نیاز به جراحی پیچیده دارند. از این رو، هزینه جراحی این نوع از دندان‌های بسیار بالا بوده و حتی ممکن است در چندین جلسه درمان شود. البته، میزان نهفتگی دندان‌ها نیز در تعیین قیمت‌ها موثر است؛ به گونه‌ای که اگر دندان عقل نهفتگی زیادی داشته باشد، بیمار باید تحت بیهوشی مورد عمل جراحی قرار گیرد.

نوع خدمات کلینیک مربوطه

در کنار موارد فوق، خدماتی که کلینیک ارائه می‌دهد نیز در تعیین قیمت‌ها تاثیرگذار است. خدمات کلینیک‌های دندانپزشکی شامل تجهیزات مدرن، ارائه مشاوره‌های درمانی، مدت زمان جراحی و بستری بیمار در کلینیک و غیره می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از مراجعه به کلینیک از نوع خدمات و مزایای آن‌ها آگاهی کسب کنید.

دوره نقاهت کشیدن دندان عقل

دوره نقاهت کشیدن دندان عقل بستگی به شدت جراحی و میزان نهفتگی دندان دارد. یعنی اگر میزان قابل ملاحظه‌ای از لثه توسط پزشک بریده شود، مدت زمان نقاهت نیز افزایش پیدا می‌کند. اما، در جراحی‌های معمولی دوره نقاهت بین 3 تا 4 هفته طول می‌کشد. پس از آن نیز تا 6 ماه نباید به محل جراحی فشار وارد شود. به همین منظور بهتر است از جویدن مواد غذایی سفت جدا خودداری شود. از علائم رایج پس از جراحی دندان عقل می‌توان به درد، خونریزی، بی حسی لب، ورم و باز شدن مداوم سینوس اشاره کرد.

پس از کشیدن دندان عقل حتما به بهداشت دهان و دندان توجه کنید. 24 ساعت اول پس از جراحی باید دندان‌های خود را مدام بشویید. بهتر است برای ضدعفونی بیشتر، محل جراحی را با آب نمک بشویید. این کار را به مدت 1 هفته پس از مصرف هر وعده غذا انجام دهید.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم