بهترین دندانپزشک در پاسداران

بهترین دندانپزشک بایستی علاوه بر دانش، تجربه قابل قبولی نیز داشته باشد تا پس از درمان برای بیماران، در کوتاه مدت و بلند مدت مشکلات متعددی بوجود نیاید.

نگاهی گذرا به تاریخچه دندانپزشکی

بررسی تاریخچه دندانپزشکی یا به عبارتی کار‌هایی که برای درمان دندان‌ درد انجام می‌شدند به قرن‌ها پیش باز می‌گردد. در آن زمان، امور مربوط به دهان و دندان را آرایشگران انجام می‌دادند. از جمله اعمالی که آرایشگران در رابطه با دهان و دندان انجام می‌دادند، مربوط به کشیدن دندان، از بین بردن آبسه و ترمیم دندان با روکش طلا و نقره بود که به نوعی اعمال زیبایی محسوب می‌شدند. با این حال پدر علم دندانپزشکی به شکل نوین، یک فرد فرانسوی به نام امبروس پر می‌باشد. او کتابی درباره نگهداری و ترمیم دندان تألیف نمود. لازم به ذکر است که وظیفه امبروس پر در دربار پادشاهی فرانسه، آرایشگری و ترمیم دندان بود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که زرگر‌ها، آرایشگر‌ها و عطاران در زمان‌های قدیم به علم دندانپزشکی البته نه به شکل فعلی، مرتبط بودند. این افراد از ابزار مختلفی برای کشیدن دندان استفاده می‌کردند و با مواد مختلف مخصوصاً طلا، سعی می‌کردند روکش‌ها و دندان‌های مصنوعی بسازند. همچنین دارو‌های گیاهی و مرهم‌هایی که در عطاری موجود بودند تنها راه حل برای از بین بردن عفونت و آبسه به حساب می‌آمدند. برای بررسی تاریخچه دندانپزشکی در ایران، به تنها کلاس طب در مدرسه دارالفنون اشاره می‌کنیم که مربوط به دندانپزشکی بود. مدت‌ها بعد چند کلاس در وزارت معارف به دندانپزشکی اختصاص داده شد. نهایتاً در سال ۱۳۰۰ شمسی شخصی به نام دکتر سیاح که تحصیلات خود را در اروپا به پایان رسانده بود به ایران بازگشت و با مشاوره پزشکان دیگر مانند دکتر میلچارسکی و دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان، مدرسه دندان سازی را تاسیس نمود. این مدرسه دارای بخش امور درمانی، لابراتواری و اداری بود.

بعد از آن به مرور زمان علم دندانپزشکی در جهان و به دنبال آن در ایران پیشرفت چشمگیری کرد که در حال حاضر می‌توانیم با نتیجه کار‌های درمانی که متخصصان در این رشته انجام می‌دهند متوجه ظرافت و دقت عملیات دندانپزشکی باشیم. به‌ خصوص که در سال‌های اخیر شاخه زیبایی در دندانپزشکی پیشرفت زیادی داشته و گاهی دندان‌های روکش شده یا ایمپلنت دندان، قابل تشخیص از دندان‌های طبیعی نمی‌باشند. چند تن از بهترین دندانپزشکان در پاسداران در کلینیک مانادنت آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما عزیزان می باشند که سابقه فعالیتشان در مانادنت و رضایت بیماران قبلی کلینیک موید ادعای ماست.

تخصص‌های دندانپزشکی

تخصص‌های دندانپزشکی شامل چندین تخصص مختلف است که فارغ التحصیلان دندانپزشکی اگر بخواهند این دوره‌ها را بگذرانند ابتدا در آزمون تخصص شرکت کرده سپس سه سال در تخصص مورد نظر خود تحصیل خواهند کرد. لازم به ذکر است که برخی از تخصص‌ها مانند جراحی دهان، جراحی فک و صورت به بیش از سه سال زمان نیاز دارند. از تخصص‌های دندانپزشکی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارتودنسی
  • ریشه درمانی (اندودنتیکس)
  • بیماری‌های دهان، فک و صورت
  • جراحی دهان، فک و صورت (ارتودنتیکس)
  • رادیولوژی دهان، فک و صورت
  • پروتز درمانی
  • دندانپزشکی ترمیمی
  • پروتز درمانی
  • دندانپزشکی اطفال

بهترین دندانپزشک اطفال در پاسداران

معرفی بهترین دندانپزشک در پاسداران

پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در کلینیک مانادنت است. در این مجموعه بهترین پزشکان با تجربه و تخصص بالا آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات با مناسبترین قیمت به شما عزیزان می باشد. در حال حاضر در تمام نقاط کشور دسترسی به دندانپزشکان و متخصصان در این زمینه وجود دارد. البته اینکه آیا همه اقشار از نظر اقتصادی امکان استفاده از این امکانات را دارند یا نه، موضوع دیگری است. متأسفانه تنها اندکی از بیمه‌ها و ارگان‌ها وجود دارند که خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهند. از طرفی هم هزینه‌های دندانپزشکی تقریباً در تمام موارد و عمل‌ها بالا است و با درآمد بسیاری از افراد در جامعه همخوانی ندارد. یک نکته دیگر را هم باید در نظر داشته باشیم و آن هم اینکه محرومیت اقتصادی، باعث می‌شود افراد از رژیم غذایی خوبی استفاده نکنند و این تغذیه نامناسب تأثیرات خود را در استحکام دندان‌ها نشان می‌دهد. بنابراین می‌توانیم بگوییم مساله بهداشت دهان و دندان یکی از مهم‌ترین معضلات کشور ما است. شاید آموزش‌های گسترده و نهادینه کردن عادت مسواک زدن بتواند تا حدی این هزینه‌ها را کاهش دهد ولی باید امکان استفاده از خدمات درمانی دهان و دندان برای همه وجود داشته باشد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم