متخصص ریشه دندان در پاسداران

متخصص ریشه دندان در پاسداران و یا در هر کجای کشور با نام اندودنتیست هم شناخته می‌شود. به طور دقیق‌تر می‌توانیم بگوییم که متخصص ریشه دندان می‌تواند بیماری‌های مربوط به ریشه را بسیار سریع‌تر از دندانپزشکان عمومی تشخیص داده و دقیق‌تر درمان کند. هر چند لازم به ذکر است که بسیاری از دندانپزشکان عمومی هم بر اساس تجربه بالا می‌توانند درمانی در سطح متخصص ریشه دندان انجام دهند. ممکن است که برای شما سؤال پیش آمده باشد که چه زمانی لازم است به اندودنتیست مراجعه کنیم؟ می‌توانید برای تمام مشکلات دندان به متخصص ریشه دندان مراجعه کنید ولی باید بدانید که برخی از عمل‌های دندانپزشکی نیاز به تخصص ندارند و توسط دندانپزشک عمومی هم قابل درمان هستند. برای همین توصیه می‌کنیم در مواردی که دندانپزشک عمومی تشخیص می‌دهد به اندودنتیست مراجعه نمایید. همچنین در شرایط خاصی که بیمار باردار، توان‌خواه، دارای بیماری خاص یا فوبیای دندانپزشکی باشد، بهتر است به اندودنتیست رجوع شود. تجهیزات و یونیت دندانپزشکی که متخصص ریشه دندان در پاسداران استفاده می‌کند شبیه به دندانپزشکان عمومی است که ممکن است در بعضی مواقع کمی پیشرفته‌تر باشد. نکته متمایز درباره متخصص ریشه دندان در پاسداران مربوط به تجهیزات نیست بلکه به علم و تجریه این متخصص بستگی دارد.

شرح فعالیت متخصص ریشه دندان در پاسداران

متخصص ریشه دندان (اندودنتیست) معمولاً درمان‌های پیچیده و سخت را انجام می‌دهد، زیرا دوره‌های بیشتری علاوه بر دندانپزشکی عمومی گذرانده است. در مواردی که دندان ضربه شدیدی را تحمل کرده و آسیب به ریشه وارد شده است تنها یک متخصص ریشه می‌تواند درمان را انجام دهد. در برخی موارد هم دندانی که قبلاً عصب‌کشی شده، دوباره عفونت می‌کند یا دردناک می‌شود، در این هنگام باید از اندودنتیست کمک بخواهید. معمولاً در مواردی که مشکل دندان حاد باشد یا به ریشه مربوط شود، دندانپزشک عمومی، بیمار را به متخصص ریشه ارجاع می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید وقتی دندانپزشک تشخیص دهد که دندان بیش از اندازه پوسیدگی دارد و دیگر قابل درمان نیست، به ناچار کشیده می‌شود. ما توصیه می‌کنیم اگر چنین مشکلی برای شما پیش آمده است به متخصص ریشه دندان در پاسداران مراجعه کنید و نظر او را هم بدانید زیرا متخصصان ریشه دندان، می‌توانند بیماری‌های حاد و پوسیدگی‌های گسترده ریشه را هم درمان کنند. اگر راهی وجود داشته باشد که بشود دندان را حفظ کرد، خیلی بهتر از آن است که دندان را کشیده و از ایمپلنت استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم متخصصان ریشه، تبحر بیشتری در درمان ریشه دارند و ممکن است راهی برای حفظ دندانی که پوسیدگی شدیدی دارد پیدا کنند.

درمان ریشه دندان در پاسداران

درمان ریشه دندان که می‌تواند توسط متخصص ریشه دندان انجام شود، شامل خارج کردن اعصاب دندان و سپس تمیز کردن کانال‌ها است. وقتی این کانال‌ها ضدعفونی شدند و متخصص مطمئن شد که باکتری و میکروبی در آن باقی نمانده است کانال‌ها با موادی خاص پر می‌شوند. در‌واقع وقتی که پوسیدگی گسترده باشد و به عصب‌ها برسد به جای اینکه دندان کشیده شود، عصب‌های آن را می‌کشند و با ترمیم، سعی می‌کنند دندان را حفظ کنند. قطعاً یک دندان طبیعی حتی بدون عصب برای سلامتی ما، بهتر از دندان‌های مصنوعی و یا ایمپلنت است. غالباً وقتی که نیاز باشد دندان را عصب‌کشی کنید باید حداقل دو بار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید البته اگر عفونت در لثه یا در کنار دندان، زیاد باشد، متخصص برای شما داروی آنتی بیوتیک تجویز می‌کند و بعد از آنکه عفونت از بین رفت، عمل عصب‌کشی و ترمیم از سر گرفته می‌شود واضح است که در چنین مواقعی باید بیش از دو بار به کلینیک یا مطب مراجعه کنید تا عمل عصب‌کشی انجام شود.

درمان ریشه دندان در پاسداران

چه زمانی باید به متخصص ریشه دندان مراجعه کنیم

اگر احساس می‌کنید یکی از دندان‌ها که از نظر ظاهری سالم است، در جای خود تکان می‌خورد یا اصطلاحاً لق شده، باید در اسرع وقت به یک متخصص ریشه دندان مراجعه کنید. بسیاری از بیماری‌های دندان، بدون اینکه ظاهر دندان را تغییر دهند، بروز می‌کنند. همچنین اگر در حادثه‌ای، ضربه شدید به فک یا محل دندان‌ها وارد شد حتماً باید به اندودنتیست مراجعه کنید تا با معاینه و رادیوگرافی از وضعیت ریشه‌ها مطلع شود. گاهی در اثر ضربه شدید، مشکل دندان مرده پیش می‌آید که در‌ واقع جریان خون در مغز دندان از بین می‌رود. تنها متخصص ریشه می‌تواند در این باره به شما کمک کند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم