دندانپزشک خوب برای عصب کشی

برای مراجعه به یک دکتر خوب جهت عصب کشی باید یک سری فاکتور مهم را در نظر گرفت. دندانپزشکی رشته ‌ای سخت و حساس است که نیاز به تخصص کافی دارد. متاسفانه، عده کثیری از دندانپزشکان آماتور وجود دارند که با تبلیغات گسترده سعی در جلب توجه افراد دارند. از همین رو، باید قبل از مراجعه به یک دندانپزشک درباره توانایی ‌های او تحقیق کنیم. اما، برای بررسی عملکرد و کیفیت دندانپزشک مورد نظر بهتر است کمی اطلاعات خود را در زمینه عصب کشی دندان بالا ببریم. اینگونه متوجه خواهیم شد که پزشک هنگام عصب کشی چه مواردی را باید رعایت کند. بنابراین، دانستن این موضوع کمک زیادی به ما خواهد کرد تا از عملکرد دندانپزشک مربوطه مطلع شویم.

عصب کشی دندان

عصب کشی دندان چیست

عصب کشی دندان فرایندی است که در آن دندانپزشک برای حفاظت از دندان ‌های پوسیده (پالپ)، جهت جلوگیری از آسیب‌ های بیشتر اقدام می‌کند. در این روش پزشک قسمت‌ های آسیب دیده را حذف یا ضدعفونی کرده و سپس روی آن را با مواد مخصوص پر می‌کند. معمولا، زمانی عصب کشی صورت می‌ گیرد که دندان ‌ها دچار ترک خوردگی، حفره عمیق، زخم لثه یا نواحی دندان شوند. همچنین، در صورت انجام درمان‌ های تکراری بر روی دندان، ریشه ‌های آن سست شده و همین امر لزوم عصب کشی و جایگزین کردن آن را ضروری می‌کند. پزشک برای عصب کشی ابتدا توسط اشعه ایکس به دنبال ناحیه پوسیده شده می‌گردد. پس از یافتن محل پوسیدگی، با استفاده از بیحس کننده، محدوده مورد نظر را بیحس کرده و فرایند پالپکتومی را آغاز می ‌کند. در این فرایند ابتدا دندان سوراخ شده و پالپ برداشته می ‌شود سپس، ریشه‌ های باز شده دندان توسط مواد گوتاپرکا پر می‌ شوند.

ویژگی‌های دندانپزشک خوب برای عصب کشی

دندانپزشک خوب ابتدا باید از دانش فنی بالایی برخوردار باشد. صرفا داشتن مدرک معتبر دانشگاهی ملاک نیست، بلکه این توانایی ‌های وی است که باید به قدری بالا باشد که تمامی مراجعین از عملکرد او رضایت داشته باشند. از دیگر ویژگی ‌های یک دندانپزشک خوب می‌ توان به صبر و حوصله او اشاره کرد. عصب کشی یک فرایند سخت و حساسی است که نیاز به دقت و حوصله زیاد دارد. روش درمانی و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن جهت عصب کشی از دیگر معیارهایی است که یک دندانپزشک خوب باید دارا باشد. برای آگاهی از عملکرد هر پزشکی می‌ توان سوابق او را از بیماران قبلی پرس و جو کرد. قطعا بیماران در صورت ناراضی بودن از عملکرد وی شما را از این موضوع آگاه می‌ سازند.

دکتر خوب برای عصب کشی

نکاتی مهم در انتخاب دندانپزشک خوب برای عصب کشی

توجه داشته باشید که انتخاب دندانپزشک خوب کار سختی بوده و قبل از هر چیز باید به خوبی درباره پزشک مورد نظر تحقیق کنید. یکی از مهمترین نکاتی که قبل از انتخاب پزشک باید به آن توجه کرد، محبوبیت او است. زمانی که متوجه استقبال پرشور مردم از یک کلینیک دندانپزشکی شدید، بدایند که آن کلینیک و مجموعه ‌اش وظیفه خود را در قبال مراجعه کنندگان خود به نحو احسنت انجام داده است.
همچنین، توجه به موقعیت کلینیک و استاندارد بودن تجهیزات درمانی نیز از نکات مهم دیگری هستند که باید به آن توجه کرد. البته، تجهیزات مدرن نباید بهانه‌ای برای درخواست قیمت ‌های نجومی و ناعادلانه از سوی پزشک شود. چراکه این کار وظیفه او بوده و نباید در قبال آن پول بیشتری دریافت کند.

افتخار ما در مجموعه مانادنت رعایت تمامی موارد ذکر شده و همچنین لطف مراجعین عزیز نسبت به مجموعه و پزشکان و کادر درمانی مجموعه می باشد. ما در مجموعه مانادنت علاوه بر بکارگیری تمام تلاش خود برای ارائه تمامی خدمات تخصصی درمانی و زیبایی با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب همواره تلاش کرده ایم رضایت خاطر مراجعین عزیز را جز اولین اولویت های خود قرار دهیم.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم