متخصص عصب کشی دندان در تهران

دندان درد یکی از رایج ‌ترین معضلاتی است که بشر تاکنون با آن دست و پنجه نرم کرده است. درد ناشی از تورم دندان و پوسیدگی ‌های شدید به قدری زیاد است که گاهی فرد از حال می‌رود. اما، تشخیص محل درد و از همه مهمتر علت دندان درد تنها از عهده دندانپزشک برمی‌ آید.

علائم و نشانه ‌های پالپ دندان و نیاز به عصب کشی

پالپ معمولا با علائم مختلفی پدیدار می‌شود اما، در بین این علائم تنها چند نشانه از همه بارزترند که در صورت مشاهده باید بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کرد. از مهمترین نشانه‌ های پالپ دندان عبارتند از:

  • درد سریع، شدید و ناگهانی
  • حساس بودن نسبت به کوچکترین فشار
  • انباشته شدن جرم بر روی آن
  • ملتهب شدن بافت لثه‌ای اطراف دندان

البته، به یاد داشته باشید که تمام علائم فوق به یکباره بروز نمی‌ کنند. ممکن است تنها یکی از آن‌ ها مشاهده شود که در این صورت فقط دندانپزشک است که می‌ تواند بیماری را تشخیص دهد.

نکاتی مهم در خصوص تشخیص پالپ دندان

گاهی اوقات ممکن است با وجود مشاهده علائم فوق، پالپ دندان رخ نداده باشد. از این رو با مراجعه به یک متخصص باتجربه می ‌توانید ظرف تنها چند دقیقه علت دندان درد خود را بفهمید.

نوع درد، مشخصات و محل آن

پزشک مربوطه برای تشخیص دقیق نوع درد با انجام آزمایشات به مشاهدات دقیقی دست می ‌یابد. در برخی از مواقع درد ممکن است ضربان دار باشد؛ به این معنی که مانند ضربان قلب به نظر برسد یا گاهی ممکن است شدت درد با خم شدن یا ایستادن بیمار بیشتر شود همچنین ممکن است درد به قدری شدید باشد که بیمار را از هوش ببرد یا از خواب بیدار کند.

مشخصات درد نیز می ‌تواند به این صورت باشد که تنها در زمان جویدن ایجاد شود یا این که خود به خود ایجاد شود و پس از مدتی فروکش کند. عوامل دیگری نظیر تغییر دما، خمیازه کشیدن، صحبت کردن و گاز گرفتن نیز می‌توانند باعث تشدید درد باشند. محل حدودی درد نیز ممکن است به راحتی قابل تشخیص باشد، اما محل دقیق آن کار ساده‌ ای نبوده و تنها از عهده پزشک برمی ‌آید.

حساسیت، عفونت و تورم لثه

در برخی از موارد ممکن است تورم بسیار خفیف باشد؛ به گونه‌ای که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نباشد. یا بر عکس، می‌ تواند به قدری شدید و برجسته باشد که به راحتی آن را لمس کرد. عفونت و تورم لثه در موارد حاد، ممکن است به گردن و صورت نیز سرایت کند. تا جایی که گردن فرد متورم و صورت او ملتهب شود. در برخی از موارد نیز عفونت می‌تواند پس از چند ماه عود کرده و دیگر از بین نرود. توجه داشته باشید که وجود تورم همیشه همراه با درد نیست، از این رو در صورت نداشتن درد نیز باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا بررسی ‌های لازم را انجام دهد.

چگونه خیلی زود پالپ دندان را تشخیص دهیم

تشخیص سریع و به موقع پالپ تنها از عهده یک دندانپزشک باتجربه و حرفه‌ای برمی ‌آید. یک دندانپزشک حرفه ‌ای با توجه به رنگ دندان و میزان التهاب لثه خیلی زود متوجه می‌ شود که دندان نیاز به عصب کشی دارد.

متخصص عصب کشی دندان

معرفی متخصص عصب کشی دندان

از آنجایی که تشخیص این نوع بیماری کار سخت و دقیقی بوده و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای استفاده از خدمات مربوط به مشکلات مرتبط با پالپ دندان و عصب کشی به داندانپزشکان مجرب کلینیک مانادنت مراجعه نمایید. این پیشنهاد ما بر اساس تجربه، محبوبیت و میزان رضایت مشتریان مانادنت است. همچنین در مانادنت کلیه خدمات درمانی برای عصب کشی با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می شود.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم