متخصص ریشه دندان در تهران

درد ریشه دندان در واقع از شایع‌ ترین دردهای دندادن است که بین مردم وجود دارد. طبق آمار منتشر شده حدود 50 درصد از مراجعین به کلینیک ‌های دندانپزشکی از درد ریشه دندان رنج می‌ برند. بنابراین، بهتر است که مردم درباره این بیماری رایج، نکاتی را بدانند تا شاید نیازی به مراجعه حضوری به دندانپزشک نباشد. اما، درمان خانگی تنها برای دردهای بسیار خفیف و جزئی بوده و در صورت بروز دردهای شدید حتما باید به پزشک مراجعه کرد. از آنجایی که تشخیص محل درد و همچنین انتخاب نوع درمان کمی زمان بر است، توصیه می‌شود با مشاهده درد اولیه هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا با درمان به موقع از آسیب‌ های جدی‌ تر دندان ‌ها جلوگیری شود. 

علل شایع درد ریشه دندان

از مهمترین علل درد ریشه دندان، پوسیدگی می‌باشد. معمولا، پوسدگی‌ های دندان، دردی را به همراه ندارند، اما با گذشت زمان می‌ توانند به اعماق دندان نفوذ کرده و با ایجاد حفره، موجب درد شدید دندان شوند. بیماری‌ های لثه نیز می ‌توانند با حاد شدن به دندان ‌های سالم آسیب وارد کنند. درست است که بیماری‌ های لثه تنها به سطح لثه و دندان آسیب می ‌رسانند، اما در صورت عدم درمان ممکن است به ریشه و سایر دندان‌ های سالم نیز صدمه بزنند. ترک خوردگی‌ ها در برخی از مواقع ممکن است باعث ایجاد باکتری و میکروب ‌ها در لا به لای دندان شوند. این باکتری ‌ها به مرور زمان به اعماق دندان نفوذ کرده و موجب پوسیدگی و در نتیجه درد ریشه دندان می‌شوند. احتمالا، بارها شنیده‌ اید که نباید چیزهای سفت را با دندان شکاند. دلیل این امر واضح است، فشار وارده و ساییده شدن دندان‌ ها موجب می ‌شود تا استخوان فک و ریشه دندان به مرور زمان سست و در نتیجه باعث درد آن شوند.

متخصص درد ریشه دندان

علائم درد ریشه دندان

علائم دندان درد همیشه یکسان نیستند. گاهی ممکن است که با یک درد خفیف شروع شوند و گاهی نیز احتمال بروز دردهای ناگهانی وجود دارد. از این رو، در صورت احساس درد طولانی مدت یا یکی از علائم زیر حتما به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنید.

  • تورم در اطراف دندان، فک یا گونه
  • احساس درد ناگهانی یا خود به خود
  • احساس درد هنگام جویدن غذا
  • حساسیت به تغییرات دمایی
  • آسیب دیدن ناحیه‌ای از دندان
  • خونریزی یا ترشح مایعات از اطراف لثه یا دندان
  • مراحل عصب کشی و درمان درد ریشه دندان

مراحل درمان عفونت کانال ریشه دندان به دو روش تخلیه و عصب کشی انجام می ‌شود. معمولا، دندانپزشک تا جایی که بتواند از کشیدن دندان خودداری می‌ کند. از این رو، با از بین بردن باکتری ‌های جمع شده در اطراف دندان، کانال ریشه را پر کرده و روی آن را با یک ماده مخصوص می ‌پوشاند. این امر نه تنها دندان‌ ها را حفظ می‌ کند، بلکه درد ناشی از آن را نیز به صورت طبیعی از بین می ‌برد.

نکاتی مهم در انتخاب دندانپزشک خوب

همانطور که گفتیم فرایند عصب کشی بسیار سخت و حساس بوده و تنها باید توسط یک پزشک ماهر انجام شود. متاسفانه، در بسیاری از موارد مشاهده شده است که پزشکان با تشخیص اشتباه محل درد و همچنین اتخاذ روش‌های غلط به دندان‌ های کناری نیز آسیب وارد کرده ‌اند. بنابراین، باید قبل از انتخاب دندانپزشک به نکات زیر توجه کنید:

  • برخوردار بودن از دانش فنی کافی
  • دارای سابقه کاری بیش از 10 سال
  • واقع بودن در موقعیت مکانی مناسب
  • مجهز بودن به تجهیزات مدرن دندانپزشکی
  • داشتن کادر درمانی و دستیاران با تجربه
  • رضایت مشتریان قبلی

متخصص ریشه ی دندان

با توجه به نکات و معیارهای فوق به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای دریافت خدمات مربوط به درمان ریشه دندان با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به دندانپزشکان متخصص ریشه دندان و کادر درمانی باسابقه مانادنت مراجعه نمایید. افتخار ما در مجموعه مانادنت رضایت بیماران و مراجعین عزیز از مجموعه و پزشکان محترم مانادنت می باشد.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم