جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

دندان عقل به عنوان آخرین دندانی که رشد میکند شناخته می شود. این دندان اغلب به این دلیل که به دلیل نداشتن جا به سختی رشد می‌کند و همزمان با آن مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند بسیار دردناک و آزار دهنده است.
در اغلب موارد این دندان پس از مدتی با پاره کردن لثه به طور کامل یا حتی به صورت نیمه از لثه فرد بیرون می‌زند. اما در مواردی نیز این دندان به دلایل متفاوتی قدرت بیرون آمدن از لثه را نخواهد داشت و به صورت نهفته در لثه رشد خواهد کرد. این حالت برای فرد بسیار دردناک بوده و در صورت عفونت مشکلاتی را برای او رقم خواهد زد.

در چنین شرایطی اولین اقدام مراجعه به دندانپزشک می‌باشد. دندان پزشک پس از بررسی وضعیت دندان عقل و مختصاتی که دندان عقل داراست، ویژگی‌های دندان‌های کناری، ریشه دندان عقل، میزان انحراف دندان عقل و... با استفاده از معاینه بصری و با استفاده از عکس رادیولوژی نحوه قطعی درمان را مشخص می‌کند. در این مرحله تجربه و مهارت پزشک امری بسیار مهم در نحوه تشخیص و درمان دندان عقل نهفته خواهد بود.

در گذشته و زمانی که لیزر درمانی به شیوه امروزی رایج نبود، فرد در صورت بروز چنین مشکلی متحمل استرس های ناشی از جراحی، دردهای در حین جراحی و نقاهت‌های سخت پس از بیماری بود. امروزه استفاده از لیزر در اغلب جراحی‌ها این اثرات را تا پایین‌ترین حد ممکن تقلیل داده است و فرد بدون نگرانی از این موارد می‌تواند به درمان بپردازد.

چگونگی جراحی دندان عقل نهفته با لیزر :

در جراحی دندان عقل با استفاده لیزر، پزشک از وسایل جراحی برنده و تیز استفاده نخواهد کرد و برش لثه بیمار با استفاده از اشعه لیزر انجام خواهد شد. تمام مراحی که در روش جراحی معمولی انجام می‌شد در جراحی با لیزر با استفاده از اشعه لیزر انجام خواهد شد. پس از برش لثه بیمار اگر دندان عقل به گونه ای باشد که نیاز به شکستن داشته باشد این کار نیز توسطه اشعه انجام خواهد شد و پزشک قطعات کوچک دندان را از لثه جدا خواهد کرد. در نهایت به جای بخیه لثه با استفاده از نخ بخیه و سوزن‌های جراحی، لثه در محل شکافتگی با لیزر جوش داده می‌شود.

جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

مزایای جراحی دندان عقل نهفته با لیزر :

بارزترین ویژگی جراحی‌هایی که با لیزر انجام می‌شود از جمله جراحی دندان عقل نهفته، فاقد درد بودن آن است .درد اندکی که نتیجه تاباندن اشعه به لثه بیمار است توسط تمهیداتی از جمله مایع سرکننده ای که قبل از تاباندن اشعه به محل مورد نظر زده می‌شود کنترل خواهد شد. در این روش استرس فرد تا حد زیادی کاهش می‌باد ،خونریزی بعد از جراحی آن نیز وجود نخواهد داشت یا بسیار اندک است و بیمار با سرعت بیشتری سلامتی خود را باز خواهد یافت.

پس از انجام جراحی با لیزر بیمار موظف است دستورات پزشک متخصص را به درستی اجرا کند از جمله اینکه تا 24 ساعت پس از انجام جراحی روی محل جراحی شده برای جلوگیری از خونریزی از گاز استریل استفاده کند و بیمار از مسکن‌های خاصی برای خاصی استفاده خواهد کرد.

انجام جراحی‌های مربوط به دندان و لثه به خصوص جراحی دندان عقل نهفته با لیزر در کلینیک تخصصی مانادنت تحت نظارت و اجرای کادر تخصصی و حرفه‌ای پزشکی انجام خواهد شد تا تجربه‌ای تازه و بدون درد از جراحی دندان عقل را برای شما رقم بزند. برای با خبر بودن از قیمت جراحی دندان عقل و قیمت کشیدن دندان عقل با مشاورین ماناندت در تماس باشید.

مطالبی که میتواند مورد استفاده قرار گیرد :

فواید دندان عقل

دندان عقل نشانه چیست؟

جراح دندان عقل خوب در تهران

باز نشدن دهان بعد از جراحی دندان عقل

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم